Doprava nad 1000,- ZDARMA
0

3 největší mýty o spánku, které se mohou změnit ve fakta!

Jistě znáte rčení: 'Na každém šprochu, pravdy trochu!' Pojďme se společně podívat, jak je to s takovými šprochy o spánku :-).

1. Kdo se probouzí během noci, trpí poruchami spánku

  • MÝTUS

    Je zcela běžné, že se během spánku několikrát probudíme a zase hned usneme. Je to většinou probuzení, které nevnímáme a na druhý den si jej ani nepamatujeme.

    Příčinou může být například sen nebo třeba nepohodlná matrace, která si říká o výměnu, pokud například často měníte spánkovou polohu.

 

  • FAKT

    Pokud je náš spánek přerušovaný, trvá nám dlouho, než usneme, anebo se probouzíme příliš brzy, pak můžou tyto příznaky signalizovat poruchu spánku zvanou nespavost.

    Důsledkem častého přerušovaného spánku může být obtížné vstávání, zvýšená únava a tím i snížená výkonnost během celého dne.

    Pokud se probudíte během noci a nedaří se vám zhruba do dvaceti minut usnout, nepřemáhejte se! Raději vstaňte a pokuste se relaxovat a uvolnit, například při poslechu hudby, při dechovém cvičení, při čtení knížky a tak dále. V takovém případě máte větší šance znovu usnout.

 

 2. Víkendové spaní do zásoby nám pomůže

  • MÝTUS

    Naneštěstí spánek do zásoby nevykompenzuje nedostatek spánku z pracovního týdne.

    Naopak kombinace krátkého a dlouhého spánku přetěžuje organismus a vnitřní biologické hodiny jsou 'zmatené'. Taková kombinace může mít za následek, že se nám například v neděli večer nepodaří dlouhou dobu usnout a již v pondělí budeme mít opět problém se vstáváním.

    Vhodným řešením je naučit se chodit spát a vstávat ve stejnou dobu každý den.

 

  • FAKT

    Tvrzení se stává pravdivé pouze v případě, kdybychom nedostatkem spánku trpěli jak během týdne, tak i během víkendu.

    V takovém případě je dohnat spánek v průběhu víkendového dne nezbytností, v jiném případě si koledujeme časem o úplné fyzické vyčerpání a zdravotní potíže.

 

3. Cvičení pomáhá kvalitnímu spánku

  • MÝTUS

    Mnoho lidí se domnívá, že když si zacvičí před spaním, rychleji pak usnou. Omyl!

    Cvičit se nedoporučuje minimálně 3-4 hodiny před usnutím. Lidské tělo se během sportování nabudí, vyplaví hormony 'štěstí' endorfiny a zvýší svou teplotu. Jinak řečeno, naše tělo nemá v úmyslu jít spát.

    Rozehřátý organismus může mít problém s délkou doby při usínání, a může se tak značně prodloužit.

 

  • PRAVDA

    Pokud cvičíte pravidelně, nejméně 4 měsíce a ne v již zmíněném čase před usnutím, napomáháte tak lepšímu spánku tím, že tělo při sportování zpracuje přebytečnou energii.

    Odborníci doporučují jako nejlepší variantu pro lepší spánek ranní cvičení nebo klidně jen krátkou rozcvičku. Pomůže vám usnadnit vstávání a urychlí usínání.


Přejeme vám co nejrychlejší usínání, co nejdelší spaní a co nejméně probuzení v průběhu noci ! 

 

 

Přečtěte si také:

Pro nastávající maminky je kvalitní spánek velice důležitý. Nepodceňujte ho!
Kontinentální postel - vychutnejte si světový trend konečně i ve své ložnici
Léto útočí! Opevněte svou ložnici a zabraňte mu do ní vniknout